Wil je meer weten?

Heb je een vraag over de informatie die je hier vindt of over de website? Raadpleeg dan onderstaande informatie of neem contact met ons op.

Hoe maak ik een persoonlijk account?

U ontvangt bij aanvang van uw abonnement tijdelijke inlogcodes. Deze inloggegevens zijn eenmalige inloggegevens. U wordt verzocht deze te wijzigen in een combinatie van uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Dit doet u door een persoonlijk account aan te maken

  1. Ga naar welkom.sdu.nl
  2. Volg de stappen op het scherm
  3. U ontvangt een e-mail met een bevestigingslink
  4. Via deze link activeert u uw persoonlijk account
  5. U kunt uw abonnement(en) gebruiken

Hoe log ik voor de 2e en volgende keren in?

  1. Ga naar https://wvds.sdu.nl
  2. Log in met uw persoonlijk account
  3. U kunt uw abonnement(en) gebruiken

Hoe werkt de beheerdersfunctie?

Zijn er binnen uw organisatie meerdere gebruikers van het abonnement? Dan kunt u deze abonnementen zelf beheren. De persoon die als eerste met de nieuwe inlogcodes een persoonlijk account aanmaakt, krijgt deze beheerdersfunctie.
Ga naar Beheer Accounts en kies Mijn gebruikers beheren. Kies Een gebruiker aanmaken en vul een geldig emailadres, aanhef, achternaam en voorletters in. De nieuwe gebruiker krijgt een activatie-email. Na bevestiging kan de gebruiker zijn persoonlijk profiel aanvullen. Belangrijk is het invullen van het vakje achter Bedrijf/vestiging, zie de volgende vraag.

Hoe maak ik een watermerk voor de offline versie?

Voor de offline versie is een watermerk nodig. Dit gegeven vult u als volgt in:

  1. Ga naar https://wvds.sdu.nl
  2. Log in met uw persoonlijk account
  3. Ga onderin naar Gebruikersbeheer
  4. Kies Mijn Profiel
  5. Vul in de rechterkolom achter Bedrijf/vestiging het IMO-nummer in (IMO XXXXXXX). Geen IMO-nummer? Vul dan de naam van de rederij of het schip in
  6. Kies Opslaan
  7. Kies Offline versie in het menu en volg de aanwijzingen daar

NB Het watermerk en de eventueel benodigde activeringscode kan alleen worden gemaakt met dit gegeven.

Gebruiker zonder internet

Stuur de email met activatielink door naar de beheerder bij uw rederij, agent of dienstverlener. Deze kan uw persoonlijke account aanmaken en een download maken van de bestanden. De initiële download is ook op cd-rom verkrijgbaar, updates kunnen worden gemaild. Gebruikers zonder internet hebben een activeringscode nodig. Deze kan worden uitgelezen door de beheerder bij uw rederij, agent of dienstverlener.
Volg verder de aanwijzingen op de pagina Offline versie.

NB De activeringscode wordt alleen gemaakt als Bedrijf/vestiging is gevuld (zie Hoe maak ik een offline versie?).

Waar staan de activeringscodes?

Activeringscodes worden uitsluitend getoond aan de beheerder. Kies Beheer accounts in het menu links. U ziet hier uw gebruikers met Emailadres, Bedrijfsnaam en Activeringcode. Stuur deze gegevens naar de gebruiker. Deze dient deze drie gegevens in te vullen bij het opstarten van de offline versie.

NB Gebruikers die een offline versie maken via internet, kunnen inloggen met hun emailadres en wachtwoord. Zij hebben geen activeringscode nodig.

Hoe kan ik de offline versie updaten?

De online wordt continu geüpdatet. Indien er belangrijke wijzigingen zijn, wordt dit gemeld in het Nieuws-blok op de homepagina en in de email-nieuwsbrief.
De offline versie dient u regelmatig.handmatig te updaten. Kies hiervoor bijvoorbeeld elke eerste maandag van de maand. Update in ieder geval eens per kwartaal of als dit bij Nieuws of in de email-nieuwsbrief wordt aanbevolen.

  • Ga naar het tabblad offline versie.
  • Volg de aanwijzingen op deze pagina onder updaten

Klantenservice

Heb je een vraag over het abonnement, een factuur of wil je je gegevens wijzigen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. We zijn op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 uur telefonisch bereikbaar op 070-378 98 80. Wil je dat wij contact met jou opnemen? Vul dan het contactformulier in.